Om oss på Anki Bakkes Hemtjänst

Om oss

Anki Bakkes Hemtjänst värnar om den egna individens rätt att kunna få utforma sitt eget liv och kunna fortsätta leva så självständigt som möjligt.

Vi strävar inte efter att bli en stor hemtjänst utan för oss är det viktigt att ledningen och medarbetarna jobbar nära varandra och alltid finns där för våra kunder och anhöriga.

 

Våra medarbetare är de som gör hela verksamheten och därför har vi kompetensutvecklingsplaner och ser till att de ständigt får nya utbildningar och utvecklas på ett personligt plan via våra studiecirklar. Där går vi tillsammans med kvalitetssamordnare och äldrepedagoger hur de ska bemöta kunder med olika behov och vad var och en behöver för att kunna utföra bästa möjliga arbete.

 

Alla fasta medarbetare har undersköterskeutbildning, flertalet har även mentalskötarutbildning och specialinriktade påbyggnadsutbildningar inom tex minnessjukdomar och psykiska funktionshinder. Alla talar flytande svenska och har man som kund behov av hjälp på ett annat språk försöker vi alltid tillgodose det.

Vi arbetar utifrån en gemensam värdegrund att du oavsett social, fysisk, psykisk och etnisk bakgrund blir bemött med samma respekt och integritet.

 

 

Vi är verksamma inom Södermalm, Liljeholmen-Hägersten, Norrmalm, Östermalm, Kungsholmen, Skarpnäck, Enskede Årsta-Vantör, Älvsjö och Skärholmen.

I den mån det är möjligt tar vi emot förfrågningar från andra stadsdelar.

Om företaget

Bolagets grundare har arbetat inom Stockholm stad i 42 år och inom Äldreomsorgen sedan år 1982.

Hon har mångårig erfarenhet av kvalitetsutmärkelser och blivit omnämnd i Äldreinspektörernas rapporter som 1 av 5 goda föredömen i Stockholms stad vid flera tillfällen.

 

Företagets lokal är belägen på Ringvägen 39 B som ligger på Södermalm i Stockholm. Verksamheten leds av verksamhetschef, marknadschef, kvalitetssamordnare och två administratörer.

 

Vi erbjuder våra tjänster dygnet runt och även larmtjänster utförda av ordinarie medarbetare för att du alltid ska kunna få den hjälp du behöver.

OM DU VILL ATT VI KONTAKTAR DIG KAN DU FYLLA I FORMULÄRET NEDAN

Så här går du tillväga för att välja oss

 

För att välja Anki Bakkes Hemtjänst kan följande steg göras:

 

 

  • Vi informerar dig om företaget, arbetssätt, personal och de tjänster vi kan erbjuda. Du är även välkommen att besöka oss

 

  • Därefter hänvisar vi dig vidare till äldre direkt  08-80 65 65 (aldredirekt@service.stockholm.se) där ansöker du om att få komma i kontakt med en biståndshandläggare

 

  • Till biståndshandläggaren säger du att du vill välja Söders Demens och Specialteam som din utförare

 

  • Biståndshandläggaren kontaktar sedan oss och gör en beställning

 

  • Vår kvalitetssamordnare bokar in ett möte med dig där ni går igenom dina behov och önskemål och upprättar på så sätt en veckoplan. Vi utser sedan en kontaktperson som kommer att ha den övergripande kontakten med dig när det gäller de vardagliga sysslorna.

Ert namn (obligatoriskt)

Ert telefonnummer (obligatoriskt)

Er epostadress (obligatoriskt)

Meddelande (obligatoriskt)