Vi lägger stor fokus på kontinuitet när vi hjälper dig i hemmet och jobbar därför med kontaktmannaskap.
Medarbetaren som går till dig känner till bakgrundshistoria, hur du vill bli bemött och vad du tycker om. Genom att arbeta med kontaktmannaskapet skapas en effektivitet i arbetet, både utifrån tidsperspektiv och vid utförande av insatserna. Det är även lättare att planera det dagliga arbetet.
Kontakt med anhöriga
Vi har ett nära samarbete med kundernas anhöriga. De är en stor resurs för oss när det gäller att få information om kunden när denne inte kan berätta själv. De kan komma med önskemål och förslag som vi sedan ser över. De anhöriga kan även informera oss om kundens bakgrund, vad hon/han tycker om, och hur hon/han vill ha det gällande insatserna. Detta bidrar till att vi kan arbeta mer effektivt redan från början när vi får en ny kund och även få ett nära samarbete med dess anhöriga.
Vi för dialoger med anhöriga via mail, personliga besök, telefon och kontaktböcker hemma hos kunden. Den anhörige kan även på internet logga in på Stockholms stads hemsida och ta del av handlingsplan och avvikelser i omsorgsdagboken.
För att välja Anki Bakkes Hemtjänst kan följande steg göras: